За нас

Oral Academy Bulgaria е една съвременна платформа за комуникация между колеги. Тя е една нова среда за обмяна на опит и идеи. Създадена е от млад колектив и цели скъсяването на разстоянието между денталните лекари във виртуалното пространство, както и взаимопомощ между тях при по-трудни клинични случаи.

Платформата има действаща фейсбук страница, където се обявяват основните публикации и новини, както и шест групи разпределени в шест направления. Група за еднодонтия с име “Oral Academy Endo”, група за орална и лицево-челюстна хирургия и патология с име “Oral Academy OMFS”, група за ресторативни възстановявания, протетична рехабилитация на дъвкателния апарат – съответно “Oral Academy Restorative”, група за ортодонтия - “Oral Academy Orthodontics”, група за маркетинг и управление на денталната практика "Oral Academy Management" и не на последно място – група за пародонтология и дентални импланти “Oral Academy Perio and Implants”. В страницата вече са публикувани много полезни материали, които се свалят безплатно. Някои от тях са анкетни листове за оценка за медицинския статус на пациентите, различни информирани съгласия, кратък справочник с антибиотиците, които се използват при одонтогенните инфекции, схеми за борба с анафилактичен шок и много други.

Сайтът на платформата е вече факт – https://www.oralacademy.bg . Очаквайте постепенно представяне на целият ни екип, който се състои от специалисти от цяла България.

Много от пациентите изпитват неприятни емоции при мисълта за денталния кабинет, но денталните лекари също се сблъскват с ужасяващи неща в своята практика. Ето няколко истории от практиката:

  1. Калкулус 

Пациент пристига с огромен депозит от зъбен камък, който скрива долните му фронтални зъби. След усилен труд по отстраняване му, пациентът решава, че това е част от зъбите му и сега те са изложени на опасност.

  1. Когато пропуснеш закуската

На стола е възрастен мъж, който е помолен да свали горната си тотална протеза, за да бъде почистена. В момента на сваляне по нея има обилно количество храна и ЗК, датиращи от дълги времена, пациентът обаче решава грижливо да оближе остатъците и да улесни стоматолога.

  1. Поли иска бисквитка

При почистване на плака и ЗК, пациент споделя, че навярно зъбите му са относително чисти, тъй като при събиране с приятели, домашният любимец (птица) на единия от тях, обикаля от устата на уста и почиства остатъците от храна по зъбите им.

  1. Допълнителни средства за лична орална хигиена

На регулярния въпрос „Колко често почиствате зъбите си с конец?”, пациентът отговаря, че за почистване на междузъбните пространства не използва конец, а отрязаните си нокти.

  1. Истинска любов

При преглед на възрастна дама, денталеният лекар вижда частична протеза, която не пасва на протезното поле и не е направена за пациентката. В този момент нейният приятел  споделя, че протезата принадлежала на покойната му съпруга, но той помислил, че може да свърши чудесна работа и на приятелката му.

  1. Твърде близки

Лекар споделя за свой пациент, който непрекъснато търси контакт с очите й по време на денталните процедури, но и извън кабинета, в социалните мрежи и по телефона по крайно различни от денталните проблеми.

 Колеги, заредете се с търпение, професията носи удовлетворение и наслада, а понякога и подобни незабравими изживявания.